Regulamin strony internetowej seaweed.pl
§ 1
Postanowienia Ogólne
- Niniejszy regulamin określa sposób świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zasady zawierania i realizowania umów zawartych za pośrednictwem strony internetowej www.seaweed.pl, której właścicielem jest Karol Majewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Karol Majewski Zest Creations NIP:7311954225, REGON: 101380881, adres wykonywania działalności i adres doręczeń: ul. Julianowska 1 lok 94, 91-473 Łódź, adres poczty elektronicznej [email protected] oraz adresy i numery kontaktowe wskazane na Stronie internetowej w zakładce „Kontakt”.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowania obowiązujące przepisy prawa.
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j. z dnia 2017.06.24 z późn. zm.)
1§ 2
Definicje
- Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Strona internetowa – serwis internetowy dostępny pod adresem www.seaweed.pl
- Sprzedawca – Karol Majewski prowadzący działalność pod firmą Karol Majewski Zest Creations, NIP: 7311954225, REGON: 101380881, adres wykonywania działalności i adres doręczeń: ul. Julianowska 1 lok 94, 91-473 Łódź, adres poczty elektronicznej [email protected] oraz adresy i numery kontaktowe wskazane na Stronie internetowej w zakładce „Kontakt”.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną, zawierającą umowę sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej.
- Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę ze Sprzedawcą w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Produkt – dostępna na stronie internetowej rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i spełniają wymogi prawa europejskiego i polskiego.
- Umowa – umowa sprzedaży produktów zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą i Klientem, za pośrednictwem Strony internetowej.
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona elektronicznie przez Sprzedawcę, która odbywa się bez jednoczesnej obecności Sprzedawcy i Klienta.
- Newsletter – usługa elektroniczna polegająca na otrzymywaniu informacji o promocjach i nowościach przesyłanych przez Sprzedawcę.
- Cena – określenie wysokości kwoty za jaką Klient może kupić produkty oferowane na stronie internetowej. Ceny są podane w polskich złotych i zawierają podatek VAT. Cena nie obejmuje kosztów przesyłki.
- Dzień roboczy – jest to dzień przypadający od poniedziałku do piątku.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej umożliwiający złożenie zamówienia, które prowadzi do zawarcia umowy sprzedaży
- Kod rabatowy – kod uprawniający jego posiadacza do otrzymania jednorazowego obniżenia ceny. Wysokość obniżenia ceny i okres ważności kodu ustanawia Sprzedawca przy jego wydaniu.
§ 3
Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usługi elektronicznej świadczonej przez Sprzedawcę:
- urządzenie z dostępem do sieci internet (komputer, tablet, smartphone),
- przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies oraz java script,
- dostęp do poczty elektronicznej.
§ 4
Rodzaje i zakres usług elektronicznych
- Sprzedawca umożliwia korzystanie z następujących usług elektronicznych:
- formularza zamówienia,
- konta na stronie internetowej,
- newslettera.
- Sprzedawca udostępnia formularz zamówienia umożliwiający zamówienie produktów dostępnych na stronie internetowej.
- W celu skorzystania z formularza zamówienia należy:
-
- wejść na stronę internetową,
- wybrać produkt będący w ofercie, który ma być przedmiotem umowy,
- umieścić go w koszyku poprzez naciśnięcie przycisku wyboru „Kup teraz”,
- po wybraniu wszystkich potrzebnych produktów przejść do „Koszyka”,
- wybrać rodzaj przesyłki oraz nacisnąć przycisk wyboru „Przejdź do kasy”,
- uzupełnić formularz zamówienia oraz wybrać sposób zapłaty,
- zaakceptować regulamin,
- przejść dalej klikając przycisk wyboru„ Kupuję i płacę”.
-
- W celu założenia konta na stronie internetowej należy:
-
- wejść na stronę internetową,
- wybrać produkt będący w ofercie, który ma być przedmiotem umowy,
- umieścić go w koszyku poprzez naciśnięcie przycisku wyboru „Kup teraz”
- po wybraniu wszystkich potrzebnych produktów przejść do „Koszyka”
- wybrać rodzaj przesyłki oraz kliknąć przycisk wyboru „Przejdź do kasy”
- uzupełnić formularz zamówienia oraz wybrać sposób zapłaty,
- zaznaczyć przycisk wyboru „Stworzyć konto?”
- zaakceptować regulamin,
- przejść dalej przy użyciu przycisku wyboru „Kupuję i płacę”.
-
- W celu skorzystania z newslettera należy :
- wejść na stronę internetową,
- wybrać produkt będący w ofercie, który ma być przedmiotem umowy,
- umieścić go w koszyku poprzez naciśnięcie przycisku wyboru „Kup teraz”,
- po wybraniu wszystkich potrzebnych produktów przejść do „Koszyka” ,
- wybrać rodzaj przesyłki oraz kliknąć przycisk wyboru „Przejdź do kasy”,
- uzupełnić formularz zamówienia oraz wybrać sposób zapłaty,
- zaznaczyć przycisk wyboru „Chcę otrzymywać informację o nowościach i promocjach pocztą elektroniczną (opcjonalne).”
- zaakceptować regulamin,
- przejść dalej przy użyciu przycisku wyboru „Kupuję i płacę”.
- Każda z usług elektronicznych świadczona jest przez Sprzedawcę bezpłatnie.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej:
- formularza zamówienia zostaje zawarta na czas korzystania z niego i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia zamówienia,
- konta na stronie internetowej zostaje zawarta z chwilą utworzenia konta na czas nieokreślony i ulega rozwiązaniu po przesłaniu przez Klienta żądania usunięcia konta w serwisie internetowym,
- newslettera zostaje zawarta z chwilą wyrażenia zgody na otrzymywanie wiadomości na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu po przesłaniu żądania Klienta dotyczącego usunięcia go z tej usługi.
- W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie usług elektronicznych w trybie natychmiastowym.
§5
Reklamacje usług elektronicznych
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania strony internetowej i zobowiązuje się usuwać niezwłocznie wszelkie nieprawidłowości.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem strony internetowej Klient może zgłaszać na adres: [email protected]
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, oraz wskazać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z świadczoną usługą elektroniczną
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni roboczych a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
§ 6
Zawarcie umowy i jej realizacja
- W celu zawarcia umowy za pośrednictwem strony internetowej należy:
-
- wejść na stronę internetową,
- wybrać produkt będący w ofercie, który ma być przedmiotem umowy,
- umieścić go w koszyku poprzez naciśnięcie przycisku wyboru „Kup teraz”,
- po wybraniu wszystkich potrzebnych produktów przejść do „Koszyka”,
- wybrać rodzaj przesyłki oraz kliknąć przycisk wyboru „Przejdź do kasy”,
- uzupełnić formularz zamówienia lub złożyć zamówienie za pośrednictwem wcześniej utworzonego konta na stronie internetowej oraz wybrać sposób zapłaty,
- zaakceptować regulamin,
- przejść dalej przy użyciu przycisku wyboru „Kupuję i płacę”.
-
- Zrealizowanie czynności, o których mowa w ust.1 stanowi oświadczenie woli zawarcia umowy z Sprzedawcą.
- Zawarcie umowy Sprzedawca potwierdza poprzez wysłanie na wskazany adres przez Klienta wiadomości e-mail, która zawiera podsumowanie produktów będących przedmiotem umowy.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
§ 7
Dostawa
- Dostawy produktów kupionych na stronie internetowej realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Kupione produkty są dostarczane zgodnie z wolą Klienta za pośrednictwem wybranego sposobu dostawy, który można wybrać przy składaniu zamówienia.
- Koszt dostawy jest wskazany przy wyborze sposobu dostawy.
- Dostawa powinna być zrealizowana niezwłocznie jednak nie później niż 14 dni roboczych od zawarcia umowy.
- W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń produktów mogących mieć związek z dostawą, w celu usprawnienia procedury reklamacyjnej zaleca się ich zgłoszenie w ciągu 24 godzin od daty otrzymania przesyłki na adres [email protected] oraz w terminie do 7 dni firmie kurierskiej lub innemu podmiotowi który zrealizował dostawę.
- W przypadku jednego zamówienia złożonego z wielu produktów, co do których występują różnice w sposobie ich pakowania w szczególności ze względu na ich gabaryty lub też różnice w zakresie czasu realizacji zamówienia, Sprzedawca może dokonać podziału zamówienia na mniejsze przesyłki. W opisanej sytuacji koszt dostawy podany Klientowi w podsumowaniu zamówienia nie zmienia się, lecz zostaje rozdzielony na poszczególne przesyłki. W sytuacji, gdy anulowana zostanie część zamówienia – niezależnie od przyczyn, korekcie oraz zwrotowi podlegają wyłącznie te koszty dostawy, które zostały przypisane do anulowanej części zamówienia.
§8
Reklamacje wad produktów
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć produkt wolny od wad.
- W przypadku, gdy produkt ma wadę, podstawą prawną rozpatrywania reklamacji są w szczególności przepisy art. 556-576 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2018.1025 t.j. z dnia 2018.05.29 z późn zm.) .
- Reklamacje należy składać na adres [email protected] lub na adres siedziby Sprzedawcy.
- Składając reklamację należy opisać wadę produktu.
- Produkt należy przesłać wraz z opisem wady produktu na adres Sprzedawcy.
- Zdanie poprzednie nie dotyczy wypadków, w których przesłanie produktu jest zbędne dla wyjaśnienia sprawy, a Klient żąda jedynie obniżenia ceny, o ile uprawnienie takie mu przysługuje.
- Klient zobowiązany jest jednak przesłać produkt na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 1 regulaminu, jeśli Sprzedawca uzna to za konieczne do rozpatrzenia reklamacji.
- Sprzedawca najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
- W przypadku, gdy reklamacja będzie uzasadniona, Sprzedawca poinformuje Klienta o proponowanym sposobie realizacji reklamacji. Jeżeli Kupujący zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady, albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca się nie ustosunkował do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na produkty oraz nie świadczy usług posprzedażowych.
§ 9
Odstąpienie od umowy
- Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.2017 r., poz. 683 z późn. zm.) Konsument, który zawarł umowę, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w stosunku do produktów, które noszą ślady użytkowania a w szczególności jeśli produkty posiadają zdjęta folię ochronną (mydła) lub zdjętą blendę zabezpieczająca (peelingi i masła do ciała) lub są uszkodzone (akcesoria i książki).
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, w terminie wskazanym w punkcie 1 niniejszego paragrafu.
- Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego przez Sprzedawcę.
- Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich produktów objętych danym zamówieniem albo ich części. W przypadku odstąpienia od umowy produktu zakupionego w zestawie z innym produktem zwrotowi podlega cały zestaw.
- Sprzedający zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną wysyłając skan oświadczenia na adres e-mail: [email protected] lub pocztą na adres Karol Majewski Zest Creations, ul. Włodarzewska 81/22, 02-393 Warszawa.
- W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą.
- Produkt należy odesłać na adres: Karol Majewski Włodarzewska 81/22, 02-383 Warszawa.
- Koszty odesłania produktu do Sprzedawcy w związku z dokonanym odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny ponosi Klient.
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Konsument posiada w szczególności następujące możliwości skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy, - jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 11
Ochrona Danych Osobowych
- Zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Klientów w związku z korzystaniem przez nich z usług elektronicznych oraz strony internetowej zostały opisane w „Polityce prywatności i ochrony danych osobowych”, która dostępna jest na stronie internetowej w zakładce „Info”, „Polityka Prywatności”.
- Polityka prywatności, o której mowa w ust. 1 stanowi integralną część regulaminu.
§ 12
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie.
- W przypadku wprowadzania zmian do regulaminu, Klient będzie o nich informowany za pośrednictwem strony internetowej przynajmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem.